Наше кредо: ЛЮБИТИ, ВИХОВУВАТИ, НАВЧАТИ, ПЛЕКАТИ ДИТИНУ
Головна мета діяльності: задоволення потреб громадян у здобутті дошкільної освіти та створенні організаційно-педагогічних умов для формування інноваційного стилю управлінської діяльності, гармонізація стосунків учасників педагогічного процесу
Доступність до якісної освіти починається з дошкілля, оскільки саме вона є базисом системного розвитку дитини, фундаментом творення фізичного, психічного та соціального становлення особистості.
В Дніпропетровському районі за останні роки досягнуто значних зрушень в розвитку дошкільної освіти. Відновлено функціонування 2 дошкільних навчальних закладів, відкрито 5 додаткових груп при ДНЗ та 3 групи для дітей дошкільного віку при школах (Балівська СЗШ та Баглійська СЗШ). Станом на 2010 рік в районі функціонують 18 дошкільних навчальних закладів комунальної форми власності.. Виховується та навчається в них 1368 дітей, що на 328 вихованців більше, ніж у 2005 році.
Слід зазначити, що в районі проводиться інтенсивна робота з дітьми 5-річного віку, які не відвідують дитячі садки. Понад 89% дітей даної категорії отримують дошкільну освіту в ДНЗ. Інші малюки відвідують групи підготовки дітей до школи при загальноосвітніх закладах освіти району. Понад 50 дітей 4-5 років є слухачами адаптаційного курсу «Материнська школа», який працює в Підгородненській СЗШ № 2. Тому відсоток охоплення дітей 5-річного віку соціально-педагогічною дошкільною освітою становить 96 %. Відповідно до потреб населення створені різні типи дошкільних навчальних закладів: комбінованого типу (3 ДНЗ) та загального розвитку (15 ДНЗ). В ДНЗ № 6 «Червона шапочка» та ДНЗ № 2 «Берізка» Ювілейної селищної ради з 2003 року рішенням сесії Ювілейної селищної ради (голова Камінський І.М.) відкрито 3 групи для часто і тривало хворіючих дітей. В ДНЗ № 6 «Червона шапочка» збережено 2 логопедичні групи.
Освітньо-виховний процес здійснюється відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти України через реалізацію державних програм «Зернятко», «Дитина», «Малятко», та Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі».
3 вересня 2010 року всі дошкільні установи району працюватимуть за Базовою програмою «Я у світі».
Діяльність дошкільних навчальних закладів регламентується річним планом роботи ДНЗ. Динаміка розвитку установи передбачена в перспективному плані розвитку закладу на 5 років і здійснюється за пріоритетними напрямками роботи (художньо-естетичним, екологічним, фізкультурно-оздоровчим тощо).
Дошкільний навчальний заклад № 2 «Берізка» Ювілейної селищної ради (завідуюча Яцишина Л.М.) має статус опорного закладу.
В дошкільних установах Дніпропетровського району в організації освітнього процесу активно використовують сучасні інноваційні технології.
Технології, які використовуються в більшості дошкільних закладів району добираються згідно пріоритетних завдань діяльності ДНЗ, вікових та індивідуальних особливостей дітей. В освітній процес дитячих садків увійшли елементи таких інноваційних технологій, як:
- Програма «Крок за кроком»;
- педагогічна система М. Монтессорі;
- методика «В мире игры и фантазии» А. Шептифраца;
- програма «Self-esteem»;
- технологія психолого-педагогічного проектування;
- технологія ТРВЗ;
- елементи методики М. Єфименка «Театр фізичного виховання»;
- авторська програма «Бережи здоров’я змалку» Л.В. Калуської;
- комплексна програма формування культури здоров’я дітей дошкільного віку «Малятко-здоров’ятко»;
- розвиваючі ігри на основі лінійного завдання.
Значну роль в організації науково-методичної роботи з кадрами відіграють «Школа дошкільних наук» та творча педагогічна студія «ПРОФІ». Кожне заняття цих методичних структур – це комплекс заходів від інформації, дискусії із суперечних питань до розробок конкретних рекомендацій.
Крім того, в районі активно працюють методичні об’єднання вихователів, музичних керівників та творча лабораторія завідуючих ДНЗ.
Питання виховання та захисту юного покоління є пріоритетним у діяльності Ювілейної селищної ради (голова Камінський І.М.), Любимівської сільської ради (голова Желяб’єв І.В.) та інших органів місцевого самоврядування, адже діти – гарант самозбереження і поступу нації.
ФОРМИ РОБОТИ РАЙОННОГО ВІДДІЛУ ОСВІТИ:
ПРОВІДНІ: - майстер класи; - опорні ДНЗ; - школи ППД; - динамічні, творчі, проблемні групи; - школа дошкільних наук. | ОРГАНІЗАЦІЙНІ: - предметні МО; - проблемні семінари; - ігри (ділові, рольові); - педагогічні виставки, ярмарки; - наради. |
ДОСЛІДНИЦЬКІ: - експериментальні заклади району; - творча лабораторія завідуючих ДНЗ; - асоціація творчо працюючих керівників; - робота за власними програмами; - творча педагогічна студія „ПРОФІ”. |
ОСНОВНІ: - курсова перепідготовка; -науково-практичні конференції; - педагогічні читання; - методичні тижні; - конкурси, олімпіади; -- самоосвіта. |
НАПРЯМКИ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДНЗ:
Сенсорний розвиток | Розвиток креативних здібностей дітей: | Фізкультурно-оздоровчий розвиток: |
- М. Монтессорі; - Навчально-методичний комплект „Віконечко у світ” С.І.Якименко, Л.П. Голян; - Програма „Self-Esteem”; - Базова програма розвитку дитини дошкільного віку „Я у світі”.
Соціально-емоційний розвиток дітей: - П3; - Програма „Кольорові долоньки” І.О.Линової; - Створення ситуації успіху А.С.Бєлкіна; - Програма „Self-Esteem". | - ТРВЗ (за Т.С.Альтшумером); - У світі гри та фантазії А.Шектифраца; - Психолого-педагогічне проектування; - „Ігри з країни казок” Г.Ф.Кандибур; - Програма „Крок за кроком”. Розвиток пізнавальних здібностей дітей: - Програма „Крок за кроком”; - Психолого-педагогічне проектування; - Програма „Кольорові долоньки” І.О.Линової; - ТРВЗ; - Елементи творчого музикування К. Орфа; - Уроки мислення серед „природи” В.О.Сухомлинського. | - Театр фізичного виховання М.Єфименка; - Програма „Малятко-здоров'ятко” Музирова, Шевцова; - Вальдорфська педагогіка.
Від народознавства до свідомого патріотизму: - Програми „Дитина”, „Малятко; - Концепція національного дитячого садка Софії Русової. Особистісно-орієнтоване навчання: - Програма „Крок за кроком”; - Вальдорфська педагогіка; - Програма „Self-Esteem”. |